Niezawodna, bezawaryjna i bardzo uniwersalna przyczepa platformowa. Doskonale sprawdza się w transporcie ładunków objętościowych, wymagających dużych, prostych powierzchni, głównie do przewozu bel słomy i sianokiszonki, palet i europalet. W zmodernizowanej wersji przyczepy Pronar T025 – Pronar T025M używa się wzmocnionych płyt podłogowych o grubości 4 mm. Platforma wykonana jest z wykorzystaniem tylko jednej spoiny centralnej, co ma znaczący wpływ na likwidację ognisk korozji. Można regulować długość platformy ładunkowej i dopasować długość ładunkową do parametrów ładunku. Odpowiednie pokrycie malarskie wysokiej jakości lakierami chemoutwardzalnymi zapewnia ochronę przed korozją. Dłuższą żywotność pojazdu zapewnia stabilne i mocne zawieszenie na resorach parabolicznych.
lekka, stabilna konstrukcja, platforma ze wzmocnioną płytą podłogową z blachy o grubości 4 mm
wysokość ścian dostosowana do transportu dwóch warstw bel, nisko zwieszona konstrukcja ułatwiająca załadunek
szerokość powierzchni ładunkowej dostosowana do przewozu europalet i euro skrzyń
zaokrąglone ranty boczne przyczepy zabezpieczają go przez zsunięciem się z platformy nie powodując uszkodzeń bel owiniętych folią
optymalny rozstaw kół i osi, szerokie ogumienie przystosowane jest do pracy na łące i w polu
Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita |
13000 |
(kg) |
Dopuszczalna masa całkowita: |
12000 |
[kg] |
Ładowność: |
9040 |
[kg] |
Masa własna: |
2960 |
[kg] |
Powierzchnia ładunkowa: |
16,4 (17,7*) |
[m 2] |
Długość platformy ładunkowej: |
6495 |
[mm] |
Szerokość powierzchni ładunkowej (z rantami/bez rantów) |
2517/2410 |
[mm] |
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) |
9135/2550/2860 |
[mm] |
Wysokość drabinek (od powierzchni ładunkowej) |
1680 |
[mm] |
Grubość blachy podłogi: |
4 |
[mm] |
Wysokość platformy od podłoża: |
1180 |
[mm] |
Rozstaw kół: |
1820 |
[mm] |
Zawieszenie: |
resory paraboliczne |
Rozmiar ogumienia: |
500/50-17 |
Prędkość konstrukcyjna: |
40 |
[km/h] |
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: |
72,8/53,5 |
[KM/kW] |
*Z wysuniętą ramą tylną przedłużającą platformę
**Szerokość skrzyni ładunkowej przystosowanej do transportu EUROPALET
***Ze schowaną ramą tylną
Wyposażenie standardowe:
· Platforma ładunkowa z wyprofilowanymi rantami bocznymi
· Wzmocniona płyta platformy ładunkowej
· Rodzaj ramy podwozia: prostokątna z profili zamkniętych
· Rama podwozia przystosowana do montażu zaczepu tylnego
· Platforma załadowcza z wyprofilowanymi rantami bocznymi
· Rodzaj dyszla: dyszel uniwersalny sztywny do łączenia z dolnym lub górnym zaczepem ciągnika
· Rodzaj zaczepu dyszla: obrotowy z okiem 50mm
· Rodzaj podpory dyszla: nożycowa hydrauliczna
· Drabinki oporowe o zaokrąglonych krawędziach, przednia i tylna
· Otwory przydatne do zaczepiania pasów na brzegach platformy
· Otwory przydatne do zaczepiania pasów na drabinkach oporowych
· Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
· Postojowy hamulec ręczny z korbą
· Instalacja oświetlenia 12V z bocznymi światłami obrysowymi
· Tylne zabezpieczenie najazdowe zgodne z 70/221/EWG, z lampami i miejscem na tablicę rejestracyjną
· Tylne gniazdo elektryczne
· Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
· Kolorystyka malowania zielony RAL6010 PRONAR
· Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
Opcjonalnie na życzenie klienta montowane są:
· Rodzaj zaczepu dyszla: sztywny z okiem 40mm
· Tylny zaczep manualny, sztywny
· Boczne zabezpieczenia najazdowe wg 89/297/EWG
· Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
· Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ALB
· Instalacja hamulcowa hydrauliczna
· Instalacja hamulcowa kombinowana ( pneumatyczna 2przewod.+hydrauliczna )
· Instalacja hamulcowa kombinowana ( pneumatyczna 2przewod.+hydrauliczna z elektrycznym zaworem zabezpieczającym)
· Dwa urządzenia z zapadką do zwijania pasów lub lin zabezpieczających ładunek
· Drabinki oporowe o zaokrąglonych krawędziach: przednia i tylna z mocowaniem każdej za pomocą czterech śrub
· Plastikowe błotniki kół tylnych na ocynkowanych wspornikach
· Koło zapasowe luzem
· Skrzynka narzędziowa
· Koła z ogumieniem 520/50-17
· Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC
· Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się