Niezawodna, bezawaryjna i bardzo uniwersalna przyczepa platformowa.
Przyczepa PRONAR T026 doskonale sprawdza się w transporcie ładunków objętościowych, wymagających dużych, prostych powierzchni, głównie do przewozu bel słomy i sianokiszonki, palet i europalet. Można regulować długość platformy ładunkowej i dopasować długość ładunkową do parametrów ładunku. Odpowiednie pokrycie malarskie wysokiej jakości lakierami chemoutwardzalnymi zapewnia ochronę przed korozją. Dłuższą żywotność pojazdu zapewnia stabilne i mocne zawieszenie na resorach parabolicznych. Składane drabinki z przodu i z tyłu przyczepy zabezpieczają ładunek i zapewniają jego właściwe zamocowanie podczas transportu.
Lekka, stabilna konstrukcja i optymalna grubość podłogi .
Wysokość ścian dostosowana do transportu dwóch warstw bel, nisko zwieszona konstrukcja ułatwiająca załadunek.
Szerokość powierzchni ładunkowej dostosowana do przewozu europalet i euroskrzyń.
Sztywna i odporna na przeciążenia konstrukcja.
Dane techniczne wersji standard |
Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita |
19000 |
[kg] |
Dopuszczalna masa całkowita: |
18000 |
[kg] |
Ładowność: |
13720 |
[kg] |
Masa własna: |
4280 |
[kg] |
Powierzchnia ładunkowa: |
24 (26,2*) |
[m 2] |
Długość platformy ładunkowej: |
9695 |
[mm] |
Długość powierzchni ładunkowej: |
9880 (10770*) |
[mm] |
Szerokość powierzchni ładunkowej: |
2435** |
[mm] |
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) |
11995***/2500/2860 |
[mm] |
Wysokość drabinek (od powierzchni ładunkowej): |
1680 |
[mm] |
Grubość blachy podłogi: |
3 |
[mm] |
Wysokość platformy od podłoża: |
1180 |
[mm] |
Rozstaw kół: |
1820 |
[mm] |
Zawieszenie: |
resory paraboliczne |
Rozmiar ogumienia: |
500/50-17 |
Prędkość konstrukcyjna: |
40 |
[km/h] |
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: |
93,6/68,8 |
[KM/kW] |
* Z wysuniętą ramą tylną przedłużającą platformę
** Szerokość skrzyni ładunkowej przystosowana do transportu EUROPALET
*** Długość ze schowaną ramą tylną
Wyposażenie standardowe
· Platforma ładunkowa z plaskimi rantami bocznymi
· Rodzaj ramy podwozia: prostokątna z profili otwartych
· Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
· Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
· Drabinki oporowe: przednia i tylna
· Regulowana rama tylna przedłużająca powierzchnię ładunkową
· Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa lub dwuprzewodowa lub hydrauliczna
· Postojowy hamulec ręczny z korbą
· Instalacja oświetlenia 12V z bocznymi obrysówkami
· Tylne zabezpieczenie najazdowe wg 70/221/EWG z lampami i miejscem na tablice rejestracyjną
· Tylne gniazdo elektryczne
· Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
· Kolorystyka malowania zielony RAL6010 PRONAR
· Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
· Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
· Tylny zaczep manualny, sztywny*
· Boczne zabezpieczenie najazdowe wg 89/297/EWG
· Skrzynka narzędziowa
· Plastikowe błotniki kół przednich i tylnych na ocynkowanych wspornikach
· Zespół wciągarki koła zapasowego
· Instalacja hamulcowa kombinowana (pneumatyczna 2 przewodowa + hydrauliczna)
· Instalacja hamulcowa kombinowana ( pneumatyczna 2przewod.+hydrauliczna z elektrycznym zaworem zabezp. i regulatorem siły hamowania )
· Koła z ogumieniem 520/50-17
· Koło zapasowe (luzem) 500/50-17
· Koło zapasowe (luzem) 520/50-17
· Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się
* zaczep nie spełnia wymaganej siły uciągu do normalnego transportowania drugiej przyczepy, przyczepa nie jest przeznaczona do holowania drugiej przyczepy wg dokumentacji homologacyjnej