Uniwersalna trzyosiowa przyczepa do przewozu bel
PRONAR T026M o dopuszczalnej masie całkowitej 18t. Przednia oś skręcana na obrotnicy oraz regulowana długość powierzchni ładunkowej znacząco zwiększa jej funkcjonalność. Wzmocniona płyta podłogowa o grubości 4 mm jest bardzo wytrzymała na odkształcenia przez co przyczepa ta może być wykorzystywana nie tylko w rolnictwie ale i do transportu europalet. Zastosowanie tylko jednej spoiny centralnej na platformie poprawia właściwości estetyczne, użytkowe i trwałość przyczepy. Wyprofilowane, zaokrąglone ranty platformy załadowczej zabezpieczają ładunek przed niekontrolowanym przesunięciem i nie powodują uszkodzeń bel owiniętych folią. Dwa urządzenia z zapadką do zwijania pasów lub lin zabezpieczają ładunek. Można wybrać spośród dwóch systemów mocowania drabinek oporowych: klasycznego jednopunktowego lub ulepszonego dwupunktowego systemu dającego możliwość rezygnacji z cięgien podtrzymujących. Przyczepa ta jest przystosowana do dodatkowego montażu bocznych zabezpieczeń najazdowych, pojemnej skrzynki narzędziowej oraz tylnego zabezpieczenia najazdowego zintegrowanego z tylnym oświetleniem, zgodnie z dyrektywą UE.
Lekka, stabilna konstrukcja i optymalna grubość podłogi
Wysokość ścian dostosowana do transportu dwóch warstw bel, nisko zwieszona konstrukcja ułatwiająca załadunek
Szerokość powierzchni ładunkowej dostosowana do przewozu europalet i euroskrzyń.
Sztywna i odporna na przeciążenia konstrukcja.
Dane techniczne wersji standard |
Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita |
19000 |
[kg] |
Dopuszczalna masa całkowita: |
18000 |
[kg] |
Ładowność: |
13580 |
[kg] |
Masa własna: |
4420 |
[kg] |
Powierzchnia ładunkowa: |
24 (26,2*) |
[m 2] |
Długość platformy ładunkowej: |
9695 |
[mm] |
Długość powierzchni ładunkowej: |
9880 (10770*) |
[mm] |
Szerokość powierzchni ładunkowej (z rantami/bez rantów): |
2517/2410** |
[mm] |
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) |
11995***/2550/2860 |
[mm] |
Wysokość drabinek (od powierzchni ładunkowej): |
1680 |
[mm] |
Grubość blachy podłogi: |
4 |
[mm] |
Wysokość platformy od podłoża: |
1180 |
[mm] |
Rozstaw kół: |
1820 |
[mm] |
Zawieszenie: |
resory paraboliczne |
Rozmiar ogumienia: |
500/50/17 |
Prędkość konstrukcyjna: |
40 |
[km/h] |
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: |
93,6/68,8 |
[KM/kW] |
* Z wysuniętą ramą tylną przedłużającą platformę
** Szerokość skrzyni ładunkowej przystosowana do transportu EUROPALET
*** Długość ze schowaną ramą tylną
Wyposażenie standardowe:
· Platforma podłogowa z wyprofilowanymi rantami bocznymi
· Wzmocniona płyta platformy ładunkowej
· Rodzaj ramy podwozia: prostokątna z profili otwartych i zamkniętych
· Rama podwozia przystosowana do montażu zaczepu tylnego
· Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
· Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
· Drabinki oporowe o zaokrąglonych krawędziach, przednia i tylna
· Regulowana rama tylna przedłużająca powierzchnię ładunkową
· Śruby dociskowe ustalające ramę przedłużającą
· Otwory przydatne do zaczepiania pasów na brzegach platformy
· Otwory przydatne do zaczepiania pasów na drabinkach oporowych
· Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa lub dwuprzewodowa lub hydrauliczna
· Postojowy hamulec ręczny z korbą
· Instalacja oświetlenia 12V z bocznymi światłami obrysowymi
Tylne zabezpieczenie najazdowe wg 70/221/EWGz lampami i miejscem na tablice rejestracyjną
· Tylne gniazdo elektryczne
· Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
· Kolorystyka malowania zielony RAL6010 PRONAR
· Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
Wyposażenie opcjonalne
· Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
· Skrzynka narzędziowa
· Boczne zabezpieczenia najazdowe wg 89/297/EWG
· Dwa urządzenia z zapadką do zwijania pasów lub lin zabezpieczających ładunek
· Drabinki oporowe o zaokrąglonych krawędziach, przednia i tylna, z mocowaniem każdej za pomocą czterech śrub
· Tylny zaczep manualny, sztywny*
· Plastikowe błotniki kół przednich i tylnych na ocynkowanych wspornikach
· Zespół wciągarki koła zapasowego
· Instalacja hamulcowa kombinowana (instalacja pneumatyczna dwuprzewodowa + hydrauliczna)
· Instalacja hamulcowa kombinowana ( pneumatyczna 2przewod.+hydrauliczna z elektrycznym zaworem zabezp. i regulatorem siły hamowania )
· Koła z ogumieniem 520/50-17
· Koło zapasowe (luzem) 500/50-17 14PR
· Koło zapasowe (luzem) 520/50-17
· Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się
* zaczep nie spełnia wymaganej siły uciągu do normalnego transportowania drugiej przyczepy, przyczepa nie jest przeznaczona do holowania drugiej przyczepy wg dokumentacji homologacyjnej