- Wybierz kategorię -

Maszyny rolnicze / Przyczepy do bel / Przyczepy do bel PRONAR

Maszyny rolnicze / Przyczepy do bel / Przyczepy do bel PRONAR
Przyczepa PRONAR T028KM
T028KM to uniwersalny produkt przeznaczony głównie do przewozu bel lub kostek słomy lub siana oraz ładunków na paletach lub w skrzynio-paletach, którego najistotniejszą innowacją w konstrukcji w odróżnieniu od poprzednich modeli przyczep belowych są hydraulicznie unoszone ściany boczne zabezpieczające przewożony ładunek. Dodatkowo dzięki możliwości szybkiego montażu specjalnych kłonic na wszystkich bokach przyczepy gwarantuje ona stabilny i bezpieczny transport pociętego lub dłużycowego drewna oraz innych materiałów dłużycowych. Duża powierzchnia ładunkowa przyczepy i jej optymalna ładowność dają możliwość transportu szerokiego wachlarza różnych materiałów i wykorzystania przyczepy nie tylko w rolnictwie.
W przyczepie istnieje możliwość zastosowania hydraulicznie podnoszonych i opuszczanych bocznych ścian. Hydrauliczne ściany zapewniają szybkie i pewne zabezpieczenie ładunku na platformie. Dzięki zastosowaniu hydraulicznie podnoszonych ramion możemy znacznie szybciej zabezpieczyć bele sianokiszonki niż manualne spinając je pasami transportowymi. Załadunek przyczepy odbywa się przy opuszczone hydrauliczne jednej ze ścian, druga ściana podniesiona do góry zabezpiecza bele podczas załadunku. Przyczepa w standardzie wyposażona jest w tylne zabezpieczenie najazdowe zgodne z 70/221/EWG i przystosowana jest do dodatkowego montażu bocznych urządzeń najazdowych.
Zamontowanie kłonic gwarantuje bezpieczeństwo przy przewożeniu materiału dłużycowego drewnianego i innych materiałów dłużycowych. Po demontażu kłonic, gniazda, w których są montowane, zabezpiecza się specjalnymi gumowymi zaślepkami chroniącymi owinięte folią bele przed uszkodzeniami.
Umożliwia transport w rolnictwie bel, kostek, europalet, skrzyniopalet, w gospodarce leśnej pociętego drewna, dłużyc drewna oraz różnych materiałów dłużycowych, oraz szerokiego wachlarza różnych materiałów paletyzowanych lub opakowanych wykorzystywanych w budownictwie, przemyśle, gospodarce komunalnej , handlu itp.
Przyczepa ma wzmocnioną i bardziej estetyczną platformę załadowczą z wyprofilowanymi rantami bocznymi, dzięki którym ładunek jest zabezpieczony przed zsunięciem, a jednocześnie folia owiniętych bel i innych ładunków jest zabezpieczona przed przetarciem. Na bokach platformy i drabinkach oporowych są specjalne otwory do zaczepiania pasów. Wymiary platformy i rantów bocznych umożliwiają załadunek europalet i skrzynio palet. Regulowana za pomocą wysuwanej tylnej ramy powierzchnia ładunkowa, umożliwia dopasowanie długości ładunkowej do transportowanych materiałów, dzięki czemu możliwy jest transport materiałów o wymiarach ponad 10 (7) metrów. Opcjonalne kłonice są w łatwy sposób montowane za pomocą jednej śruby, a po ich demontażu otwory można zakryć zaślepką.
Platforma załadowcza wykonana jest z blachy o grubości 3 mm, ze stali o wysokich własnościach wytrzymałościowych z tylko jedną spoiną centralną, dzięki czemu cała konstrukcja przyczepy jest sztywna i odporna na przeciążenia. W konstrukcji platformy nie ma spawów na rantach bocznych, dzięki czemu wyeliminowano zbędne ogniska korozji. Wykorzystano wzmocnione osie dzięki czemu przyczepy są przystosowane do jazdy z prędkością 40 km/h. Zastosowane materiały malarskie- chemoutwardzalne dwuskładnikowe dają wysoką odporność i trwałość antykorozyjną oraz odporność na promieniowanie UV.
Przyczepę opcjonalnie można wyposażyć w szereg funkcjonalnych rozwiązań, dzięki którym użytkownik może dostosować pojazd do swoich indywidualnych potrzeb. Na wygodę użytkowania wpływa między innymi możliwość zamontowania skrzynki narzędziowej, w której można przechowywać min. pasy spinające załadunek. Przyczepa, dzięki możliwości zastosowania wielu rozwiązań instalacji hamulcowych przyczepa może współpracować z różnymi ciągnikami. Możliwość montażu zaczepu tylnego dodatkowo zwiększa jej funkcjonalność, a zastosowanie wciągarki z kołem zapasowym pod ramą przyczepy umożliwia łatwe wykorzystanie koła w przypadku awarii i kontynuowanie jazdy .
Dopuszczalna masa całkowita 24000 [kg]
Ładowność 18500 [kg]
Masa własna 5500 [kg]
Powierzchnia ładunkowa (rama tylna) 23,8/26,4 [m2]
Długość powierzchni ładunkowej (rama tylna) 9900/1100 [mm]
Szerokość powierzchni ładunkowej(z rantami/ bez rant) 2470/2400 [mm]
Wymiary gabarytowe (dł./szer./wys.) 12000 / 2530 / 3040 [mm]
Wysokość drabinek (od powierzchni ładunkowej) 1790 [mm]
Wysokość platformy od podłoża 1110 [mm]
Grubość blachy podłogi 3 [mm]
Rozstaw kół 1960 [mm]
Zawieszenie resory paraboliczne
Rozmiar ogumienia 445/45R19.5
Prędkość konstrukcyjna 40 [km/h]
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 124,8/91,8 [KM/kW]
Wyposażenie standardowe:
platforma ładunkowa z wyprofilowanymi rantami bocznymi
platforma ładunkowa wyposażona w gniazda do montażu kłonic
rama podwozia o zmiennym przekroju wykonana z dwuteownika, profili otwartych i zamkniętych
rama podwozia przystosowana do montażu zaczepu tylnego
rama podwozia przystosowana do montażu hydraulicznych ścian bocznych
dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
drabinki oporowe z regulacją kąta pochylenia, mocowane za pomocą czterech śrub, dostosowane do transportu bel i kostek
wysuwana rama tylna z przymocowaną tylną drabinką oporową, zwiększająca powierzchnię ładunkową
wysuwana rama tylna zabezpieczana przy pomocy sworzni dociskowych
otwory na brzegach platformy do zaczepiania pasów transportowych
instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
postojowy hamulec ręczny z korbą
instalacja oświetlenia 12V z bocznymi światłami obrysowymi
tylne zabezpieczenie najazdowe zgodne z 70/221/EWG, z lampami i miejscem na tablicę rejestracyjną
tylne gniazdo elektryczne
dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
system lakierniczy o wysokiej odporności antykorozyjnej z zastosowaniem materiałów malarskich
chemoutwardzalnych dwuskładnikowych dających dużą trwałość powłok lakierniczych i odporność na UV
kolorystyka malowania zielony RAL6010 PRONAR
 
Wyposażenie dodatkowe:
·        hydrauliczne ściany boczne z pionowymi drabinkami oporowymi z przodu i z tyłu (długość pow. ładunkowej wynosi 9900mm; nie ma możliwości montażu wysuwanej ramy tylnej i drabinek oporowych z regulacją kąta pochylenia; nie ma możliwości montażu kłonic)
·        kłonice do transportu drewna o wysokości 1200mm z hakami do mocowania pasów napinających: przednie (4 sztuki) i tylne (4 sztuki); (długość pow. ładunkowej wynosi 9900mm; nie ma możliwości montażu wysuwanej ramy tylnej i drabinek oporowych z regulacją kąta pochylenia; nie ma możliwości montażu hydraulicznych ścian bocznych z pionowymi drabinkami oporowymi z przodu i z tyłu)
·        kłonice do transportu drewna o wysokości 1200mm z hakami do mocowania pasów napinających: przednie (4 sztuki), tylne (4 sztuki) i boczne (8 sztuk na stronę); (długość pow. ładunkowej wynosi 9900mm; nie ma możliwości montażu wysuwanej ramy tylnej i drabinek oporowych z regulacją kąta pochylenia; nie ma możliwości montażu hydraulicznych ścian bocznych z pionowymi drabinkami oporowymi z przodu i z tyłu)
·        kłonice do transportu drewna o wysokości 1200mm z hakami do mocowania pasów napinających: boczne (8 sztuk na stronę); (możliwy montaż wysuwanej ramy tylnej i drabinek oporowych z regulacją kąta pochylenia; nie ma możliwości montażu hydraulicznych ścian bocznych z pionowymi drabinkami oporowymi z przodu i z tyłu)
·        dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
·        skrzynka narzędziowa
·        boczne zabezpieczenia najazdowe wg 89/297/EWG
·        instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ALB
·        instalacja hamulcowa hydrauliczna
·        plastikowe błotniki kół przednich i tylnych na ocynkowanych wspornikach
·        Koła z ogumieniem 385/65R22,5 REG.
·        Koła z ogumieniem 385/65R22,5
·        Koła z ogumieniem 500/60R22,5
·        Koła z ogumieniem 550/45R22.5
·        Koło zapasowe luzem: 445/45R19.5, 385/65R22,5 REG. 385/65R22,5, 500/60R22,5, 550/45R22.5
·        Koło zapasowe – montaż pod ramą przyczepy (zastosowanie wciągarki):445/45R19.5, 385/65R22,5 REG. 385/65R22,5, 500/60R22,5, 550/45R22.5
 


Film:




.

Ta strona korzysta z cookies OK