- Wybierz kategorię -

Maszyny rolnicze / Maszyny komunalne / Przyczepy / Przyczepy komunalne / Przyczepy hakowe i kontenery PRONAR

Maszyny rolnicze / Maszyny komunalne / Przyczepy / Przyczepy komunalne / Przyczepy hakowe i kontenery PRONAR
Przyczepa PRONAR T386
Przyczepa Pronar T386 może być wykorzystywana do wielu różnych zadań w wielu dziedzinach gospodarki min. rolnictwie, budownictwie, gospodarce komunalnej czy sadownictwie. Jest praktycznym sposobem na odbiór, transport, opróżnianie i ustawianie różnego typu kontenerów o długości od 5 do 7,5 m – zarówno kontenerów skrzyniowych, cystern, płaskich, wywrotek oraz wielu innych. Wielofunkcyjność przyczepy sprawia, że może one mieć setki zastosowań, czego bezpośrednim skutkiem jest większa wydajność, niższe koszty inwestycyjne oraz eksploatacyjne i możliwość korzystania z przyczepy przez cały rok i niezależnie od warunków atmosferycznych.
Rama dolna wykonana z wytrzymałych profili stalowych wzmocnionych dodatkowo płaskownikami zapewniających trwałość i sztywność konstrukcji. Układ jezdny składający się z zawieszenia mechanicznego typu tridem resorowanego resorami stalowymi, oraz trzech osi jezdnych z których pierwsza i trzecia są osiami kierowanymi czynnie. System załadowczy składający się z trzech współpracujących ze sobą ram. Podobnie jak rama dolna ramy systemu załadowczego wykonane są ze stalowych profili zamkniętych. W odróżnieniu od wcześniejszych konstrukcji systemów załadowczych stosowanych w przyczepach Pronar, rama haka zaczepowego jest składana i rozkładana teleskopowo przy pomocy cylindra hydraulicznego. Rozwiązanie takie daje możliwość zmiennego ustawienia środka ciężkości przewożonego kontenera co powoduje zwiększanie lub zmniejszanie obciążenia tylnych kół ciągnika.
Hydraulicznie regulowany i amortyzowany dyszel, którego układ hydrauliczny umożliwia płynne dostosowanie wysokości cięgna do zaczepu ciągnika, a zamontowane amortyzatory hydrauliczne zabezpieczają dyszel jak i ramy nośne przed drganiami i wstrząsami powstającymi w czasie pracy przyczepy. Przyczepa T386 może być wykorzystywana zarówno do przewozu kontenerów oraz po założeniu kontenera jako normalna wywrotka. Przełączanie pomiędzy funkcjami pracy odbywa się automatycznie. Aby skrócić czas realizacji poszczególnych cykli pracy oraz zwiększyć siłę siłowników, na przyczepie zamontowany jest własny zbiornik oleju i wydajna pompa olejowa zasilana z WOM ciągnika.
Proces załadunku i wyładunku lub wywrotu ( w zależności od trybu pracy) realizowany jest przy pomocy dwóch cylindrów hydraulicznych. Rozwiązanie to jest stosowane w samochodowych wersjach „hakowców”. Oba cylindry jednocześnie unoszą kontener, dzięki czemu bezproblemowo przebiega wciąganie i zdejmowanie kontenera oraz jego rozładunek. Każdy z cylindrów wywrotu wyposażony jest w hamulec, który w ostatniej fazie składania ogranicza prędkość przesuwu ram przyczepy. Na ramie tylnej systemu załadowczego zamontowana jest hydrauliczna blokada kontenera, która zabezpiecza kontener przed przesuwaniem i podskakiwaniem w czasie przewożenia na przyczepie. W przeciwieństwie do blokady mechanicznej blokada hydrauliczna nie wymaga zmian położenia punktów zaczepowych blokady przy zmianie długości przewożonego kontenera. Podobnie jak we wcześniejszym modelu T286 w przyczepie Pronar T386 zastosowano zderzak tylny wysuwany przy pomocy dwóch cylindrów hydraulicznych.
Wszystkie cylindry hydrauliczne sterowane są rozdzielaczem hydraulicznym, który jest standardowym wyposażeniem przyczepy. Aby zwiększyć komfort i efektywność pracy sterowanie rozdzielaczem realizowane jest przy pomocy elektrycznego pulpitu sterowniczego wyposażonego w diody sygnalizujące operatorowi aktualne ustawienia i położenie poszczególnych ram przyczepy. Moduł sterujący na podstawie sygnałów dostarczanych z czujników zamontowanych na przyczepie cały czas „czuwa” aby poszczególne funkcje przyczepy uruchamiane były we właściwej kolejności aby zapobiec uszkodzeniu przyczepy lub kontenera.
Umożliwia przyłączenie dowolnego rodzaju kontenera o długości wewnątrz od 5 do 7,5 metra.
 
Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita            34000    [kg]
Dopuszczalna masa całkowita     33000    [kg]
Ładowność (łącznie z masą kontenera)    25000    [kg]
Masa własna      8000      [kg]
Długość bez kontenera   8590      [mm]
Szerokość bez kontenera              2550      [mm]
Szerokość z kontenerem               2550      [mm]
Wymiary przyłączeniowe kontenera:- wysokość haka- rozstaw podłużnic
– długość wewnętrzna
– szerokość zewnętrzna
– wysokość wewnętrzna               1450/15701060
5000 / 7500
max. 2550
max. 2500           [mm][mm]
[mm]
[mm]
[mm]
Wysokość pojazdu (bez kontenera)           3030      [mm]
Maksymalny kąt wywrotu kontenera       52          [0]
Rozstaw kół        2100      [mm]
Zawieszenie        tridem na resorach parabolicznych z rozstawem osi 1810 mm
Obciążenie oka dyszla     3000      [kg]
Rozmiar ogumienia         445/65R22,5
Prędkość konstrukcyjna  40          [km/h]
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika          182/133,8           [KM/kW]
Wyposażenie standardowe:
– rama podwozia spawana z prostokątnych zamkniętych profili
– dyszel hydraulicznie amortyzowany z płynną regulacją wysokości do łączenia z zaczepami ciągnika ( hitch, piton fix, transportowy, kulowy)
– zaczep dyszla sztywny K80mm do łączenia z kulowym zaczepem ciągnika
– podpora dyszla teleskopowa z dwustopniową przekładnią
– zawieszenie tridem na resorach parabolicznych z rozstawem osi 1810mm, z osią środkową sztywną i przednią i tylną osiami kierowanymi czynnie, hamulce bębnowe o wymiarach 400×140
– instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ręcznym regulatorem siły hamowania
– zderzak tylny wysuwany hydraulicznie
– instalacja elektryczna z bocznymi światłami obrysowymi
– plastikowe błotniki
– dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
– centralny układ hydrauliczny z pompą napędzaną WOM i własnym zbiornikiem oleju, z układem zabezpieczeń elektrohydraulicznych sterowany elektrycznie przewodowo realizujący funkcje:
– hydrauliczny wywrót realizowany dwoma siłownikami wywrotu;
– hydrauliczne przełączanie hakowiec/wywrotka;
– hydrauliczna teleskopowa rama haka;
– hydrauliczna blokada zawieszenia;
– hydrauliczna blokada kontenera;
– hydrauliczny zderzak tylny;
– świetlna informacja na panelu sterowniczym o włączonych funkcjach centralnego układu hydraulicznego.
– hak z automatycznym zabezpieczeniem kontenera i regulowaną w dwóch położeniach wysokością (przystosowanie do kontenerów wykonanych wg DIN 30722-1 i kontenerów wg SS3021)
– materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
– kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
 
 
Wyposażenie dodatkowe:
•             podpora dyszla hydrauliczna łamana
•             instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z automatycznym (ALB) regulatorem siły hamowania
•             wyjście na tył instalacji hamulcowej
•             para wyjść instalacji hydraulicznej na tył (do zasilania np. hydraulicznej klapy kontenera)
•             boczne osłony przeciwnajazdowe
•             skrzynka narzędziowa
•             koła z ogumieniem 550/60-22,5
•             koła z ogumieniem 560/60R22,5
•             koła z ogumieniem 600/55-22,5 – Szerokość przyczepy przekracza 2550mm
•             koła z ogumieniem 600/50R22,5 – Szerokość przyczepy przekracza 2550mm
•             koła z ogumieniem 620/50R22,5 – Szerokość przyczepy przekracza 2550mm
•             koła zapasowe luzem

Ta strona korzysta z cookies OK