Przyczepa PRONAR T679/3
Przyczepa rolnicza PRONAR T679/3 to najnowszy model przyczepy skorupowej – kamieniarki. Przeznaczona do transportu płodów rolnych, gruzu, kamieni, żwiru, piasku, gliny i kruszywa. Szeroka skrzynia ładunkowa oraz zaczepy mocujące, umożliwia załadowanie i przewożenie pojazdów budowlanych, np. koparek. Przyczepa rolnicza PRONAR T679/3 to solidna i wytrzymała konstrukcja, wykonana z wysokiej jakości materiałów, która świetnie sprawdzi się w gospodarstwach rolnych, żwirowniach, zakładach kamieniarskich, firmach budowlanych- przy budowie dróg, mostów i budynków oraz wszelkich pracach wymagających transportu ciężkich materiałów i urządzeń.
Skrzynia ładunkowa ma formę wanny o prostokątnym zarysie, o szerokości wewnętrznej 2420 mm, z podłogą i ścianami z blachy o podwyższonej wytrzymałości. Szeroka skrzynia ładunkowa umożliwia załadowanie i przewożenie pojazdów budowlanych, np. koparek, koparko- ładowarek oraz innych maszyn budowlanych czy rolniczych. Opcjonalnie skrzynia może być wykonana z materiału trudnościeralnego – ze stali o twardości 450HB, co zapewnia zwiększoną odporność ścian i podłóg na ścieranie i uderzenia.
Rama podwozia w przyczepie Pronar T679/3 jest wykonana z prostokątnych profili zamkniętych, mogących przenosić złożone obciążenia. Wpływa to na jej wytrzymałość oraz stabilność całej konstrukcji.
Przyczepa rolnicza T679/3 jest odpowiednia nie tylko do transportu po różnego rodzaju drogach publicznych z prędkością do 40km/h, ale również do transportu w trudnym terenie – nierównym, górzystym czy nieutwardzonym. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu mocnego układu jezdnego tandem z podłużnymi wahaczami, o dużym rozstawie kół, o niskim zawieszeniu i o dużym zakresie pracy zawieszenia na nierównym terenie.
Zastosowanie szerokiego ogumienia, ułatwia poruszanie się oraz dokonywanie załadunków i wyładunków nawet na grząskim i niestabilnym podłożu.
W przyczepie zastosowano mocny dyszel przystosowany do ekstremalnych warunków eksploatacji. Dyszel jest uniwersalny – dzięki czemu można go wykorzystywać do łączenia z górnym lub dolnym zaczepem transportowym ciągnika. Do połączenia z ciągnikiem można zastosować różne rodzaje zaczepów oczkowych lub zaczepy kulowe.
Mechanizm hydraulicznego otwierania tylnej klapy uchylnej (w formie podestu) pozwala na otwieranie jej do dołu bez wysiadania z ciągnika, zapobiega wysypywaniu ładunku pod przyczepę podczas wywrotu i zapewnia łatwy załadunek ładunków nietypowych np. maszyn budowlanych. Klapa tylna ma duży kąt otwarcia, dzięki czemu nie przeszkadza podczas załadunku.
Zabezpiecza przednie elementy przyczepy przed zanieczyszczeniami i uszkodzeniami mechanicznymi podczas załadunku.
Opcjonalnie przyczepę można wyposażyć w tylną klapę rozwierno- wahliwą, która pozwala na transport większych ładunków i umożliwia odpowiednie do potrzeb dozowanie ilości wysypu.
System składający się z regulowanych zamocowań i łańcuchów umożliwia precyzyjne regulowanie szerokości otworu zsypowego podczas rozładunku, wg. uznania użytkownika.
Zabezpiecza przed uszkodzeniem układ dociskowy klapy tylnej w przypadku kolizji klapy z przeszkodami w terenie.
Skrzynia ładunkowa przyczepy Pronar T679/3 standardowo wyposażona jest w cztery zaczepy do mocowania ładunku ukryte wewnątrz bocznych żeber wzmacniających. Właściwe zaczepienie pasów transportowych, uniemożliwia przesunięcie przewożonych urządzeń i materiałów wielkogabarytowych.
Zastosowanie wysokiego, uniwersalnego uchwytu przewodów przyłączeniowych z wieszakiem dla złączek wpinanych do ciągnika, ułatwia obsługę przyczepy i zabezpiecza złączki przed zanieczyszczeniem a przewody przed uszkodzeniem w czasie jazdy.
Drabinka i podest Montowana w standardzie, ułatwia bezpieczny i łatwy dostęp do skrzyni ładunkowej.
Montowane w standardzie tylne gniazda elektryczne i trawersa do montażu zaczepu tylnego umożliwiają łatwe przystosowanie przyczepy do łączenia drugiej przyczepy
W obu modelach standardowo montowane są hermetyczne lampy LED zabezpieczone metalowymi kratkami, które chronią oświetlenie przed uszkodzeniem podczas załadunku i rozładunku. Lampy umieszczone są pod skrzynią, dzięki czemu są bardziej osłonięte i zabezpieczone.
Mechaniczna teleskopowa podpora dyszla, z przekładnią kątową, ze sztywną stopą, pozwala na wygodne i odpowiednie ustawienie wysokości zaczepu dyszla do połączenia z ciągnikiem.
Mocny siłownik teleskopowy wywrotu z zawiesiem przegubowym gwarantuje niezawodność pracy i wysoką trwałość układu wywrotu skrzyni.
Dopuszczalna masa całkowita 13200 [kg]
Ładowność 10360 [kg]
Masa własna 2840 [kg]
Pojemność ładunkowa (bez nadstaw) 6,4 [m3]
Powierzchnia ładunkowa 9,7 [m2]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz 4000 [mm]
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz 2416 [mm]
Wysokość skrzyni ładunkowej wewnątrz 648 [mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/wysokość) 5674/2550/1775 [mm]
Wysokość platformy od podłoża 1085 [mm]
Grubość blachy skrzyni ładunkowej (podłoga + ściany boczne) 6 [mm]
Grubość blachy skrzyni ładunkowej (ściana przednia + tylna) 4 [mm]
Rozstaw kół 1990 [mm]
Zawieszenie Tandem z wahaczami podłużnymi
Obciążenie oka dyszla 1800 [kg]
Rozmiar ogumienia 500/50-17
Prędkość konstrukcyjna 40 [km/h]
System wywrotu jednostronny
Cylinder teleskopowy (skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie) 1700mm/13L/200bar
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika 69,4/51 [KM/kW]
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu) 50 [0]
Wyposażenie standardowe:
Mocna skrzynia ładunkowa o budowie skorupowej, typu kamieniarka, z pionowymi żebrami wzmacniającymi na ścianach, ściana boczna i podłoga wykonana z jednego arkusza blachy, jedno gięcie 90° pomiędzy ścianą a podłogą, w ścianach 4 zagłębione zaczepy do mocowania ładunku,
Hydraulicznie sterowana klapa tylna o wysokości 325mm, z zawiasą przy podłodze, działająca uchylnie
Rama podwozia spawana z prostokątnych zamkniętych profili ze stali konstrukcyjnej o wysokiej wytrzymałości
Zawieszenie tandem z wahaczami podłużnymi, z rozstawem osi 1120 mm, z półosiami wyposażonymi w hamulce bębnowe o wymiarach Ø300×90
Uniwersalny dyszel sztywny, z regulacją wysokości, do łączenia z dolnym lub górnym zaczepem ciągnika, ze stopniem i podestem
Rodzaj zaczepu dyszla: obrotowy z okiem 50mm
Mechaniczna teleskopowa podpora dyszla, z przekładnią kątową, ze sztywną stopą
Instalacja hamulcowa hydrauliczna
Postojowy hamulec ręczny z korbą
Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
Instalacja oświetleniowa 12V z wyjściem do drugiej przyczepy, z lampami LED, z hermetycznymi połączeniami, z oświetleniem obrysowym
Tylne lampy oświetleniowe z kratkami zabezpieczającymi przed uszkodzeniem
Przewód przyłączeniowy spiralny instalacji oświetleniowej
Instalacja hydrauliczna wywrotu z automatycznym zaworem odcinającym, ograniczającym wywrót,
Siłownik teleskopowy wywrotu z zawiesiem przegubowym
Drabinka ułatwiająca dostęp do skrzyni ładunkowej.
Podpora serwisowa skrzyni ładunkowej
Przewody hydrauliczne oznaczone etykietami w celu łatwej identyfikacji ich przeznaczenia
Uchwyt przewodów hydraulicznych z wieszakiem dla złączek wpinanych do ciągnika
System lakierniczy o wysokiej odporności antykorozyjnej z zastosowaniem materiałów malarskich
chemoutwardzalnych dwuskładnikowych dających dużą trwałość powłok lakierniczych i odporność na UV
Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
Kolorystyka malowania ścian żółty RAL1007 PRONAR
Wyposażenie dodatkowe:
• Zaczep dyszla sztywny z okiem Ø40mm do łączenia z górnym zaczepem ciągnika
• Zaczep tylny automatyczny
• Przedni daszek skrzyni ładunkowej
• Skrzynia ładunkowa wykonana z blachy trudnościeralnej 450HB HARDOX, o grubości 5mm (podłoga i ściany boczne)
• Klapa tylna rozwierno – wahliwa
• Tylne wyjścia hydrauliki, hamulców, do drugiej przyczepy
• Koło zapasowe luzem
• Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych, przez podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców
• Koła z ogumieniem 19.0/45-17