Przyczepa PRONAR T680P o masie całkowitej 18 ton jest przyczepą rolniczą dwuosiową przystosowaną do transportu płodów i produktów rolnych sypkich oraz produktów w euro – i skrzyniopaletach. Trójstronny wywrót pozwala na swobodny rozładunek w różnych miejscach oraz znacząco wpływa na funkcjonalność przyczepy. Uchylno – rozwierny system otwierania ściany bocznej pozwala na wygodny załadunek i wyładunek. Ściany skrzyni ładunkowej przyczepy PRONAR T680P wykonane są ze specjalnej oraz wodoodpornej sklejki – wytrzymały oraz lekki materiał odporny na korozję. W aluminiowych obramowaniach zamontowana jest uszczelka co pozwala na transport materiałów o małej granulacji np. rzepaku.
portalowy system drzwi bocznych ułatwia załadunek, drzwi portalowe mogą znajdować się z prawej lub lewej strony przyczepy
mocna i uniwersalna skrzynia ładunkowa z szerokością wewnętrzną 2,42 m umożliwia transport na skrzynio paletach oraz bel o szer. 1,2 m
mocna rama podwozia z prostokątnych profili zamkniętych, mogąca przenosić duże i złożone obciążenia ze stabilizacją trójstronnego wywrotu oraz mocne zawieszenie na resorach parabolicznych z osiami przystosowanymi do prędkości 60km/h.
w standardzie koło zapasowe w koszu mocowanym pod pojazdem
Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita |
20000 |
[kg] |
Dopuszczalna masa całkowita: |
18000* |
[kg] |
Ładowność: |
13160** |
[kg] |
Masa własna: |
4840 |
[kg] |
Pojemność ładunkowa: |
19,5 |
[m 3] |
Powierzchnia ładunkowa: |
12,7 |
[m 2] |
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz: |
5250 |
[mm] |
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz: |
2410*** |
[mm] |
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) |
7300/2550/3250 |
[mm] |
Wysokość ścian skrzyni: |
1540 |
[mm] |
Materiał ścian: |
Sklejka wodoodporna |
Grubość podłogi/ściany: |
5/18 |
[mm] |
Wysokość platformy od podłoża: |
1390 |
[mm] |
Rozstaw kół: |
1900 |
[mm] |
Zawieszenie: |
Resory paraboliczne |
Obciążenie oka dyszla |
- |
[kg] |
Rozmiar ogumienia: |
385/65 R22,5 RE |
Prędkość konstrukcyjna: |
40 |
[km/h] |
System wywrotu: |
trójstronny |
Cylinder teleskopowy (skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie) |
1980mm/18L/200bar |
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: |
109,2/80,3 |
[KM/kW] |
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu / na boki) : |
47/47 |
[˚] |
*Parametr – dopuszczalna masa całkowita – w zależności od ograniczeń prawnych na danym rynku sprzedaży, może się różnić od podanego
** Parametr uzależniony od ograniczeń prawnych na danym rynku oraz od kompletacji, może się różnić od podanego
***Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz przystosowana do transportu EUROPALET
T680P Wyposażenie standardowe:
Skrzynia ładunkowa ze specjalnym systemem otwierania ścian, z lewą ścianą rozwierno – uchylną
System wywrotu trzystronnego skrzyni z przegubami kulowymi tylnymi amortyzowanymi o optymalnym rozstawie
Skrzynia ładunkowa przystosowana do transportu EUROPALET, ze wzmocnioną płytą podłogową
Centralne ryglowanie przy podłodze ścian bocznych i ściany tylnej
Ściany ze sklejki wodoodpornej obustronnie foliowanej gr. 18 mm, z obrzeżem z profili aluminiowych, z uszczelkami gumowymi, z odkuwanymi zamkami
Ściana lewa, ze słupkiem środkowym, nie dzielona, 1540mm wysokości, system rozwierno – uchylny
Ściana prawa, ze słupkiem środkowym, dzielona, 800mm+740mm wysokości, system – uchylny
Ściana tylna, 1540mm wysokości, nie dzielona, 1540mm wysokości, system – uchylny
Stelaż plandeki
Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
Drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej
Rama podwozia spawana z prostokątnych zamkniętych profili ze stali konstrukcyjnej o wysokiej wytrzymałości
Dyszel typu V z homologacją, z zaczepem sztywnym, z okiem 40mm, z regulacją wysokości
Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
Osie na 60 km/h
Postojowy hamulec ręczny z korbą
Instalacja oświetlenia 12V, z tylnym gniazdem elektrycznym, z lampami LED, z hermetycznymi połączeniami, z oświetleniem obrysowym
Tylne lampy oświetleniowe z kratkami zabezpieczającymi przed uszkodzeniem
Przewód przyłączeniowy, spiralny, instalacji oświetleniowej
Tylne wyjścia hydrauliki, hamulców, do drugiej przyczepy
Instalacja hydrauliczna wywrotu z automatycznym zaworem odcinającym, ograniczającym wywroty, z grubymi linami zabezpieczającymi, z wyjściem do drugiej przyczepy
Siłownik teleskopowy trójstronnego wywrotu z zawiesiem przegubowym
Podpora serwisowa skrzyni ładunkowej
Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
Błotniki kół tylnych – plastikowe
Boczne oświetlenie obrysowe
System lakierniczy o wysokiej odporności antykorozyjnej z zastosowaniem materiałów malarskich chemoutwardzalnych dwuskładnikowych dających dużą trwałość powłok lakierniczych i odporność na UV
Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
Kolorystyka ścian – sklejki foliowanej – brązowy ciemny
T680P Wyposażenie dodatkowe (opcjonalne):
· Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
· Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm *
· Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
· Instalacja hamulcowa hydrauliczna
· Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ALB
· Plandeka rolowana
· Balkon na ścianie przedniej
· Trzy szybry zsypowe do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
· Rynna zsypowa tylna na szerokości szybra zsypowego
· Rynna zsypowa tylna na całej szerokości przyczepy
· Ślimak wyładowczy do ziarna o wydajności 30 t/h, zamontowany na tylnej ścianie, dwusegmentowy, składany, z wciągarką mechaniczną, z napędem ślimaka hydraulicznym, z zapotrzebowaniem na olej 30 L/min, *
· System zsypu (blachy boczne i tylne)
· Skrzynia ładunkowa ze specjalnym systemem otwierania ścian z prawą ścianą portalową ( Ściana prawa, ze słupkiem środkowym, nie dzielona, 1540mm wysokości, system uchylno – rozwierny, Ściana lewa, ze słupkiem środkowym, dzielona, 800mm+740mm wysokości, system – uchylny )
· Koła z ogumieniem 385/65 R22,5
· Koła z ogumieniem 425/65 R22,5
· Koła z ogumieniem 550/45 R22,5
· Koła z ogumieniem 500/60 R22,5
· Kosz koła zapasowego tylko do kół : 385/65 R22,5 i 425/65 R22,5
· Winda koła zapasowego pod ramą przyczepy , z korbą na wyposażeniu, tylko do kół : 385/65 R22,5 i 425/65 R22,5
· Koło zapasowe
· Amortyzator spadku ziemniaków w formie zawieszonych pasów gumowych – 2 komplety po 2,3m długości zamontowane do nadstaw ( konieczność wyposażenia przyczepy w nadstawy )
· Tylny zaczep automatyczny
· Dodatkowe plastikowe błotniki tylne – przy kołach przednich
· Dodatkowe plastikowe błotniki przednie – przy kołach tylnych
· Hydrauliczne wspomaganie otwierania ścian z lewej strony
· Hydrauliczne wspomaganie otwierania ścian z prawej strony
· Hydrauliczne wspomaganie otwierania ścian z lewej i prawej strony
· Boczne zabezpieczenia (osłony )
· Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych, przez podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców
· Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się
* Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm nie jest zalecany do zastosowania w przyczepie , może mieć zastosowanie w szczególnych przypadkach